Operational Excellence 3.0

OPEXpro is gespecialiseerd in Operational Excellence 3.0. Wij adviseren en begeleiden organisaties bij het realiseren van uitstekende en betrouwbare dienstverlening aan haar klanten. Gebaseerd op onze expertise op het gebied van bedrijfskunde én verandermanagement bieden wij een unieke en uitermate praktische aanpak met duurzame resultaten voor onze klanten. 
 

Operational excellence 3.0 is de overtuiging van een organisatie om te willen uitblinken in betrouwbare dienstverlening voor de klant: de klant weet precies wat hij of zij mag verwachten en krijgt dat daadwerkelijk ook zo geleverd. Altijd in één keer goed, op tijd en tegen een uitstekende prijs. Het bereiken van een hoog niveau van betrouwbare dienstverlening betekent dat de hele organisatie op alle bepalende aspecten moet zijn toegesneden op deze doelstelling en dat betrouwbaarheid een corporate value is geworden.

Uitblinken in betrouwbare dienstverlening stelt eisen aan de inrichting van producten, processen en werkwijzen. Maar ook aan de manier waarop menskracht wordt georganiseerd en ingezet, de manier waarop de organisatie zelf is ingericht en hoe mensen in organisatie zich gedragen en met elkaar samenwerken. Al deze bouwstenen van Operational Excellence 3.0 worden geoptimaliseerd.

De bestaansreden van organisaties is het leveren producten of diensten met waarde voor de klant. Dan blijven kosten en efficiëntie nog steeds belangrijke onderwerpen maar het zijn gevolgen van de dingen die de organisatie doet en de keuzes die ze maakt om haar klanten een hoog niveau van betrouwbare dienstverlening te kunnen blijven bieden.

Kostenbesparing, standaardisatie en efficiëntie zijn derhalve niet de doelen van Operational Excellence 3.0. Het vereenvoudigen van het producten- en diensten portfolio of het werken met krachtige professionele standaards zijn beheersmaatregelen die nodig zijn om het gewenste niveau van betrouwbare dienstverlening te kunnen bieden. Onze ervaring is dat kiezen voor Operational Excellence 3.0 leidt tot grotere klantwaarde, hogere medewerker betrokkenheid en –tevredenheid, een effectievere en efficiëntere bedrijfsvoering én significante kostenbesparing.