Voor ambitieuze ondernemers en senior managers die radicaal willen verbeteren met een hoofdrol voor de eigen medewerkers! 

Hoe kun je uitblinken in dienstverlening, je organisatie robuuster en schaalbaarder maken, werknemersbetrokkenheid verhogen en kosten reduceren? Het antwoord ligt in de uitvoering van het dagelijks werk. De manier waarop operationele processen zijn ingericht en hoe mensen samenwerken, bepaalt het resultaat en is de sleutel tot: 

  • Uitstekende dienstverlening 
  • Consistent en betrouwbaar prestatieniveau 
  • Betrokken en eigenaarschap tonende medewerkers 

Proces Innovator

In de afgelopen jaren hebben we een methode en aanpak ontwikkeld om samen met medewerkers een scan uit te voeren over de gehele procesketen. Onze methode is radicaal anders en biedt in een zeer korte doorlooptijd :

  • Inzicht in de huidige werkwijze en knelpunten
  • Identificatie van belemmerende patronen en verbeterpotentieel
  • Acties en beslissingen voor betere dienstverlening en lagere werkdruk
  • Nieuwe kaders en prestatiecriteria voor duidelijkheid en focus
  • Managementbeslissingen voor hogere prestaties en het wegnemen van belemmeringen

Kenmerken 

  • Integrale scan van product, proces, menskracht, organisatie en gedrag 
  • Medewerkers verbeteren hun eigen werk 
  • Inspirerend en energiek 
  • Focus op resultaat en eigenaarschap 
  • High impact in korte tijd 
  • Maximale resultaten met minimale inzet  

Waarde De Proces Innovator levert binnen 10 werkdagen direct resultaat en vermijdt langdurige ‘change’ programma’s. Medewerkers verbeteren hun werk vanuit een gezamenlijke visie.   

Doorlooptijd 10 werkdagen

Wat kan dit betekenen voor uw organisatie? Maak een afspraak van 30 minuten om de mogelijkheden te bespreken. 

Bij een klant in de ICT-dienstverlening stegen de operationele kosten sneller dan de omzet, wat leidde tot een negatieve winstgevendheid. Uit de scan bleek dat er een gebrek aan afstemming was tussen de afdelingen operations en sales. Het productassortiment sloot niet volledig aan bij de benodigde expertise, en verschillen in werkwijzen tussen teams resulteerden in aanzienlijke extra inspanningen om fouten te corrigeren.

Na het implementeren van de aanbevelingen uit de analyse, waaronder het verbeteren van de samenwerking tussen operations en sales, het optimaliseren van het productassortiment en het harmoniseren van de werkwijzen, steeg de omzet met 20% zonder extra kosten. Bovendien nam de leverbetrouwbaarheid toe tot 98%.